Μπορεί στα Ιταλικά η λέξη «Leoncino» να σημαίνει μικρό λιοντάρι, όμως στην περίπτωση της Benelli έχουμε να κάνουμε με ένα πλήρως αναπτυγμένο, αλλά φιλικό αιλουροειδές.
Η Ιταλική εταιρεία επαναφέρει το όνομα Leoncino στην γκάμα της θέλοντας έτσι να αποτίσει φόρο τιμής στη θρυλική μοτοσυκλέτα των 125 κυβικών της δεκαετίας του `50. Ο σχεδιασμός του αποπνέει μια αύρα νοσταλγίας θυμίζοντάς μας τις βασικές αρχές του μοτοσυκλετισμού με τα περιττά διακοσμητικά στοιχεία να απουσιάζουν. Οι ρευστές γραμμές ξεκινούν από το ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας και συνεχίζονται μέχρι τη λεπτή, μινιμαλιστική ουρά. Ο στρογγυλός προβολέας ακολουθεί σχεδιαστικά την παράδοση, αλλά είναι τεχνολογίας LED, όπως ακριβώς συμβαίνει με το πίσω φωτιστικό σώμα. Το φινίρισμα και η συναρμογή των επιμέρους εξαρτημάτων δεν αφήνουν κανένα δικαίωμα για αρνητική κριτική, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε την προσιτή τιμή του.
Το Leoncino μπορεί όχι μόνο να είναι η πρώτη σου νεορετρό, αλλά η πρώτη σου μοτοσυκλέτα γενικώς, οπότε η σέλα του απέχει 815 χιλιοστά από το έδαφος, που σημαίνει ότι ακόμα και οι χαμηλού αναστήματος αναβάτες μπορούν να πατούν και με τα δυο πόδια στο έδαφος. Ο κινητήρας του είναι δικύλινδρος εν σειρά, υδρόψυκτος 499,6 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 47,6 ίππους, όσους ακριβώς επιτρέπει το δίπλωμα Α2. Συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, η κλιμάκωση του οποίου είναι σχετικά κοντή. Αυτό σε συνδυασμό με τον ροπάτο κινητήρα κάνει το Leoncino να επιταχύνει δυνατά με κάθε άνοιγμα του γκαζιού, ανεξάρτητα από την επιλεγμένη σχέση.
Είναι φτιαγμένο γύρω από ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα, το οποίο συνεργάζεται με ένα επιβλητικό ανεστραμμένο πιρούνι 50 χιλιοστών, το οποίο μάλιστα ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς. Το αμορτισέρ, το οποίο είναι παράκεντρα τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας, ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς, αλλά και την προφόρτιση του ελατηρίου εξωτερικά, χωρίς να απαιτούνται εργαλεία. Την επιβράδυνση του Leoncino έχουν αναλάβει δυο δίσκοι 320 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και ένας δίσκος 260 χιλιοστών με διπίστονη δαγκάνα πίσω. Το ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και μάλιστα μπορεί να απενεργοποιηθεί εύκολα από ένα κουμπί στα αριστερά του τιμονιού.
Ο μικρός λέοντας της Benelli αποτελεί μια εξαιρετική value for money επιλογή καθώς με 6.500 ευρώ αποκτάς μια άκρως ελκυστική και σύγχρονη μοτοσυκλέτα που μπορεί να σε μεταφέρει οικονομικά και άνετα μέσα στην πόλη, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει διασκέδαση έξω από αυτή.