Parts4Moto

Parts4Moto

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
  • ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
  • ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ
  • ΠΟΥΛΑ ΤΟ
  • ΑΡΘΡΑ
  • Επικοινωνία
  • Home
  • ΑΡΘΡΑ
  • Uncategorized
  • Δοκιμή: Kawasaki Z900RS
 

Δοκιμή: Kawasaki Z900RS

parts4moto
Τετάρτη, 01 Αύγουστος 2018 / Published in Uncategorized

Δοκιμή: Kawasaki Z900RS

Όταν το παρελθόν συναντά το μέλλον και το όνομα Ζ, το αποτέλεσμα μόνο ενδιαφέρον μπορεί να είναι. Η Kawasaki φαίνεται να το γνωρίζει και η δημιουργία του Z900RS είναι η καλύτερη απόδειξη.

Τιμή: Από 13.390 ευρώ
+: Σχεδίαση, κινητήρας, άνεση
-: Τιμή (σε σχέση με το Ζ900)

Οι ρετρό μοτοσυκλέτες έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, αφού η ανταπόκριση από το μοτοσυκλετιστικό κοινό είναι παραπάνω από μεγάλη σε κάθε κατηγορία κυβισμού. Έτσι, τα εργοστάσια ανταποκρίνονται συνεχώς, αν και η ιστορία κάνει ευκολότερο το έργο κάποιων από αυτών όπως συμβαίνει με την Kawasaki, η οποία με το Ζ900RS επαναφέρει το πνεύμα του ιστορικού Z1. Μιας μοτοσυκλέτας που κυριαρχούσε στους δρόμους και τους αγώνες τη δεκαετία του 1970, ως η δυνατότερη Ιαπωνική 4κύλινδρη της εποχής και είναι υπεύθυνη για την δημιουργία των σύγχρονων streetfighters.

Φυσικά στις μέρες μας δεν αρκεί μόνο η ιστορία, γι΄αυτό η Kawasaki δεν επαναπαύθηκε στην επαναφορά του ονόματος για την επιτυχία του νέου μοντέλου αλλά εξέλιξε μια νέα πλατφόρμα η οποία αν και μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το νέο Ζ900, έχει και πολλές διαφορές που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Σχεδίαση –Ποιότητα κατασκευής Όχι mad αλλά max σε στυλ

Οι παλαιότεροι πιθανώς θυμούνται το Z1 να φιγουράρει στην ταινία Mad Max ως μοτοσυκλέτα συμμορίας, αλλά το Ζ900RS δεν δείχνει άγριο ακόμα και στον ματ χρωματισμό της δοκιμής. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν έχει ομοιότητες με το παρελθόν, αντιθέτως κοιτάζοντας από μακριά αμέσως διαπιστώνεις την ρετρό νότα που κυριαρχεί στη σχεδίασή του. Δεν είναι μόνο ο στρογγυλός προβολέας που ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος  υπεύθυνος για αυτό, αλλά και τα υπόλοιπα μέρη που απαρτίζουν τη μοτοσυκλέτα ξεκινώντας από τα όργανα και το ευμέγεθες ρεζερβουάρ  και καταλήγοντας στο τελείωμα της ουράς που εξέχει παραδοσιακά από την επίπεδη σέλα.

Οι καμπύλες κυριαρχούν παντού, χωρίς να υπάρχουν αιχμηρές γωνίες που χαρακτηρίζουν πλέον τις περισσότερες σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Έτσι, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή για να προσέξεις τα led στο μπροστινό φανάρι, το ανεστραμμένο πιρούνι και την οθόνη ανάμεσα στα όργανα, που μαρτυρούν αμέσως τη χρονολογία και την τεχνολογία της μοτοσυκλέτας, αφού ακόμα και οι ψύκτρες στους κυλίνδρους θυμίζουν οπτικά τον αερόψυκτο κινητήρα της  Ζ1. Οι τεχνικοί της Kawasaki έδωσαν προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και αυτό φαίνεται τόσο στη ματ βαφή του μοντέλου της δοκιμής, όσο και στην ποιότητα των επιμέρους υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του Z900RS.

Aνεση – Εργονομία Χωρίς ακρότητες

Η θέση οδήγησης διαφέρει αρκετά από το Ζ 900, καθώς η σέλα στην περίπτωση του RS είναι ενιαία και επίπεδη με περισσότερο αφρώδες , ενώ η απόστασή της από το έδαφος  βρίσκεται 40 χιλ ψηλότερα, στα 835 χιλ. Το τιμόνι είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένο ώστε  το σώμα του αναβάτη να έχει όρθια και ξεκούραστη στάση, που απέχει παρασάγγας από τα δεδομένα των σκληροπυρηνικών  streetfighters.  
Μπορεί όπως κάθε γυμνό να μην έχει ανέσεις touring μοτοσυκλέτας, όμως ακόμα και με δεύτερο άτομο το εργονομικό τρίγωνο που δημιουργείται ανάμεσα σε χέρια, κορμό και πόδια δεν κουράζει τόσο σε κοντινές όσο και σε μακρινές αποστάσεις. Ο πίνακας οργάνων όπως προαναφέραμε αποτελείται από δύο στρογγυλά όργανα που περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο θυμίζοντας παλαιότερες εποχές παρόλο που ανάμεσά τους διαθέτουν μια LCD οθόνη με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένδειξη επιλεγμένης ταχύτητας,  ολικό και 2  μερικούς χιλιομετρητές, ένδειξη βενζίνης – θερμοκρασίας κινητήρα και ρολόι.

Κινητήρας: Βελούδινος

Η παραπάνω λέξη χαρακτηρίζει άριστα τον τετρακύλινδρο κινητήρα του Ζ900RS που παρότι βασίζεται στο Z900 έχει αλλαγές που στοχεύουν στην ομαλότερη απόδοση και στην αύξηση της ροπής ειδικά στο χαμηλό-μεσαίο φάσμα των στροφών.  Έτσι, από τα 948 κυβικά του αποδίδει 111 ίππους στις 8.500 σ.α.λ και 10 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ , καλύπτοντας τις προδιαγραφές Euro 4 ενώ ταυτόχρονα παράγει έναν βαθύ μπάσο ήχο από την εξάτμιση.  Η τελευταία, διαθέτει λαιμούς διαφορετικής διαμέτρου ανάμεσα στους εσωτερικούς και εξωτερικούς σωλήνες, βάζοντας ακόμα ένα λιθαράκι στον τρόπο απόδοσης της δύναμης χαμηλά. Στον τομέα της κατανάλωσης είδαμε μέση τιμή 6,4 λίτρων, ένα νούμερο που  μπορεί να πέσει χαμηλότερα με συντηρητική οδήγηση. 
Για την μη συντηρητική οδήγηση όμως , σε αντίθεση με το Ζ900, το RS εξοπλίζεται με traction control 3 θέσεων που αναλαμβάνει να περιορίσει τα ανεπιθύμητα γλιστρήματα και κρίνεται απαραίτητο στους ελληνικούς δρόμους. Τέλος,  τη δύναμη περνά στο δρόμο  ένα  κιβώτιο 6 σχέσεων το οποίο διαθέτει συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. 

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα Αλλαγές ουσίας

Ακόμα ένας τομέας που δέχτηκε τροποποιήσεις για να ταιριάξει με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας είναι αυτός του πλαισίου που αποτελείται από ατσάλινο χωροδικτύωμα και φιλοξενεί τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του. Οι αλλαγές εντοπίζονται τόσο στο μπροστινό-επάνω μέρος το οποίο είναι στενότερο για να ταιριάξει με το νέο ρεζερβουάρ, όσο και στο υποπλαίσιο που πλέον είναι επίπεδο σχηματίζοντας μια νοητή ευθεία από το εμπρός μέχρι το πίσω φανάρι. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41χιλ της KYB και ένα μονό αμορτισέρ που επίσης ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς και εδράζεται με μοχλικό σε οριζόντια θέση. 
Στον τομέα των φρένων δεν έχουμε αλλαγές σε σχέση με το Ζ900, καθώς δύο δίσκοι 300χιλ με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και ένας δίσκος 250 χιλ με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, συνδυάζονται με σύστημα ABS και αναλαμβάνουν να σταματήσουν με ασφάλεια τη μοτοσυκλέτα χωρίς να μπλοκάρουν οι τροχοί που διαθέτουν νέες ζάντες με περισσότερες ακτίνες ενισχύοντας το ρετρό στυλ. 

Οδηγώντας Πραγματικό Ζ

Πριν καν ανέβεις πάνω στην επίπεδη σέλα της Ζ900RS έχεις μπει στο δικό της mode απλώς κοιτάζοντάς τη. Τα ρετρό στοιχεία σε κάνουν να θες να βολτάρεις στους ρυθμούς της και ο κινητήρας είναι ο πρώτος που ενισχύει αυτό το συναίσθημα. Με λειτουργία που θυμίζει ηλεκτρικό μοτέρ χωρίς ίχνος κραδασμών, είναι απόλυτα γραμμικός, παράγοντας  γνήσιο τετρακύλινδρο μπάσο ήχο. Η ροπή είναι πανταχού παρούσα, κάνοντας κάθε βόλτα απολαυστική χωρίς να χρειάζεται να φλερτάρεις με την κόκκινη περιοχή των στροφών, ενώ αν ανοίξεις απότομα το γκάζι θα επιταχύνει χωρίς δισταγμό με κάθε σχέση στο κιβώτιο. Φυσικά η ροπή είναι δύσκολο να αξιοποιηθεί στους δρόμους των ελληνικών πόλεων, οπότε η προσθήκη traction control (λειτουργεί σωστά χωρίς απότομα και έντονα κοψίματα) ήταν επιτακτική,καθώς η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού δεν είναι η πιο γλυκιά που έχουμε συναντήσει και τα ελαστικά της Dunlop (sportmax) δυσκολεύονται αρκετά να βρουν πρόσφυση όταν είναι κρύα. 
Στο αστικό περιβάλλον θα εκτιμήσεις τον μαλακό συμπλέκτη, (παρά το γεγονός ότι οι ταχύτητες κουμπώνουν με λίγο παραπάνω θόρυβο) και τις αναρτήσεις που στην ρύθμιση του εργοστασίου αποσβένουν κάθε κακοτεχνία της ασφάλτου. Η όρθια θέση οδήγησης δεν κουράζει ακόμα και σε πολύωρη διαδρομή, αλλά ταυτόχρονα δεν εμποδίζει την γρήγορη οδήγηση όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές. Εκεί η Z900RS θυμάται το ένδοξο παρελθόν της κινούμενη σε γρήγορους ρυθμούς που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από την streetfighter εκδοχή της. Σταθερή και προβλέψιμη, δίνει τη δυνατότητα ακόμα και στους πιο απαιτητικούς να την φέρουν στα μέτρα τους, ρυθμίζοντας κατάλληλα τις αναρτήσεις. Τα φρένα δεν υστερούν σε δύναμη ή αίσθηση και ο κινητήρας αναλαμβάνει να έχεις πάντα την απαραίτητη ισχύ.
Η βελόνα του αναλογικού κοντέρ γρήγορα αγγίζει το νούμερο 200 ενώ μπορεί να τερματίσει στα 240 χλμ/ώρα αν επιμείνεις και αντέχεις την αντίσταση του αέρα. Έτσι, στις χαμηλότερες ταχύτητες ταξιδίου αισθάνεται πολύ άνετα χωρίς να κουράζει τον αναβάτη, αφήνοντάς τον να απολαμβάνει κάθε λεπτό πάνω στη σέλα της. 
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

What you can read next

SPY PICS: Το νέο Ducati Diavel
Ιδού η αγωνιστική MV Agusta Moto2!
Μια Ducati 848…από το Πακιστάν

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recent Posts

  • 2019 ΒΜW R1250GS: Aλλαγές μετά από 14 χρόνια!

    Ναι, δέκα τέσσερα (14) ολόκληρα χρόνια πέρασαν ...
  • Benelli Leoncino: Vintage και σπορ

    Μπορεί στα Ιταλικά η λέξη «Leoncino» να σημαίνε...
  • Ιδού η αγωνιστική MV Agusta Moto2!

    Με αυτή την μοτοσυκλέτα επιστρέφει μετά από 42 ...
  • ΝΕΑ VESPA GTS 125 ΚΑΙ 150 EURO 4

    Ο ΝΕΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ I–GET ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΟ...
  • SPY PICS: Το νέο Ducati Diavel

    Αποκαλύφθηκε και σε…πραγματική μοτοσυκλέτ...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Πρόσφατα σχόλια

    Archives

    • Οκτώβριος 2018
    • Αύγουστος 2018
    • Ιούλιος 2018

    Categories

    • BMW
    • Uncategorized
    Parts4Moto

    Αναστάσιος Ιωαννίδης

    • Διός 5 Περιστέρι

    • Τηλέφωνο  2114131087

    • Κινητό    6907640072

    • email.  info@parts4moto.gr

    © 2018. Parts4Moto.gr | All rights reserved. Web Design by AxionSeo

    TOP