Ναι, δέκα τέσσερα (14) ολόκληρα χρόνια πέρασαν από το R1200GS που έμελλε να συνεχίσει την ήδη πετυχημένη εμπορική ναυαρχίδα της BMW και να την εκτοξεύσει σε πωλήσεις ρεκόρ την περσινή χρονιά. Η περίοδος «πετυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις» δεν τελείωσε ακριβώς για την GS αλλά με τον ανταγωνισμό να πληθαίνει και να βελτιώνεται ήρθε η ώρα του επόμενου βήματος. Ιδού λοιπόν η R1250GS.
Aύξηση κυβισμού στα 1254 cc (από 1.170), με εφαρμογή της τεχνολογίας ShiftCam(μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής, οι βαλβίδες μπορούν να μη δουλεύουν ταυτόχρονα ελέγχοντας καλύτερα το μίγμα) για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτες της εταιρίας είναι τα μεγάλα νέα από τον κινητήρα. Αποτέλεσμα όχι μόνο νέα επίπεδα δύναμης 134hp/7750 από 125hp στο 1200) και ροπής (14,5 κιλά/6250 από 12,7/6500 στο προηγούμενο μοντέλο) αλλά προσφέρει πλέον ομαλότερη απόκριση και πιο ραφιναρισμένη λειτουργία, ειδικά στις χαμηλές στροφές. Και τα καλά νέα συνεχίζουν. Καλύτερη κατανάλωση, χαμηλότεροι ρύποι και -όπως η ίδια η BMW διατείνεται- καλύτερης ποιότητας ήχο! Αλλες αλλαγές; Νέα διαδρομή λαδιού, διαφορετική αλυσίδα εκκεντροφόρων, καλύτερη τροφοδοσία, (BMS-O) αποτελεσματικότερη έξοδος των καυσαερίων.
Σύμφωνα με την πάγια τακτική των Βαυαρών στον βασικό εξοπλισμό περνάνε κάποια έξτρα από τον πρόσθετο προαιρετικό εξοπλισμό. Τι περιλαμβάνει ο βασικός; Δύο χαρτογραφήσεις για το μοτέρ, ρυθμιζόμενο ASC (Automatic Stability Control) και υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα. Στον πρόσθετο εξοπλισμό, έχουμε την αναβάθμιση σε «Pro» (Riding Modes Pro / Dynamic / Traction Control DTC / ABS Pro / Hill Start Control Pro) ενώ υπάρχεικαι η εντελώς νέα επιλογή για τα φρένα η Dynamic Brake Assistant DBC, το οποίο ουσιαστικά εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει απότομη επιτάχυνση κατά τα αλλεπάλληλα κατεβάσματα ταχυτήτων, διαχειρίζεται το φρένο του κινητήρα δηλαδή επιτυγχάνοντας ακόμη καλύτερες τιμές επιβράδυνσης.
Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση ESA (πλέον η BMW την αποκαλεί next generation) έχει περισσότερους αισθητήρες συμβάλοντας σε αυξημένη πρόσφυση, άνεση και ασφάλεια ενώ η νέα οθόνη οργάνων των 6,5 ιντσών είναι στον βασικό εξοπλισμό μαζί με τα led φώτα ημέρας. Επιπλέον η σειρά προικίζεται από μία νέα σειρά αξεσουάρ που μπορούν να παραγγελθούν απ’ευθείας από τους dealers. Τέλος, άλλαξαν και οι χρωματισμοί (εκτός από το “Cosmic Blue” που παρέμεινε, προστέθηκε το νέο σε αποχρώσεις του μαύρου «Blackstorm metallic» και το ιδιαίτερο «Exclusive«.
To R1200GS βρίσκεται ήδη σε προσφορά στα 16.800 ευρώ.
Οι τιμές του νέου BMW R1200GS; 17.800 euro με τα extra πακέτα να διαμορφώνονται ως εξής:
Πακέτο Comfort¨ € 660*
Χρωμιομένη Εξάτμιση, Θερμαινόμενα Grips, Ένδειξη Πίεσης Ελαστικών, Χούφτες
Πακέτο Touring € 1.930*
Dynamic ESA, Keyless Ride, Προετοιμασία Συστήματος Πλοήγησης, Cruise Control, Βάσεις για Πλαϊνές Βαλίτσες
Πακέτο Dynamic € 1.200*
Φώτα Ημέρας LED, Υποβοήθηση Αλλαγής Ταχυτήτων Pro, Riding Modes Pro, LED Φλας